Władze portu w Göteborgu rozpoczęły współpracę z firmami Stena Line, DFDS, Ørsted i Liquid Wind w celu utworzenia pierwszego w Europie hubu paliw zielonych (e-fuels). Plany w zakresie produkcji e-metanolu zostaną zrealizowane już 2025 roku.
Zarząd Portu w Göteborgu przedstawił i opublikował ogólne przepisy operacyjne dotyczące bunkrowania metanolu na statkach. Port przygotowuje się także do stworzenia łańcucha wartości. Ma ambicję, aby się głównym centrum bunkrowania zielonego metanolu w Europie Północnej.
Ørsted i Liquid Wind podpisały umowę, na mocy której duński koncern energetyczny nabędzie 45 proc. udziałów w projekcie e-metanolowym FlagshipONE firmy Liquid Wind. FlagshipONE jest zaawansowanym przedsięwzięciem, które może stać się pierwszym na świecie wielkoskalowym projektem zrównoważonej produkcji e-metanolu. Liquid Wind AB planuje powstanie w Szwecji szeregu obiektów w celu dekarbonizacji sektora morskiego, z których FlagshipONE będzie kluczowym.
Vessev wprowadza na rynek pierwszy na świecie elektryczny wodolot turystyczny
Konferencja PSEW2024: transformacji energetycznej Polski nie będzie bez energii z wiatru
AI w spedycji – szansa czy zagrożenie?
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW21'24 - MeetUp ETA.fm w O4 Coworking
Zbliża się finał sprawy kontrowersyjnego jachtu. W tle wieloletnie śledztwo, Władimir Putin i luksusowe wyposażenie
Ruszyły zapisy do VIII Żeglarskiej Parady Świętojańskiej